domingo, 17 de noviembre de 2019

Avenc de Quatretonda - Cova dels Emboscats

Este diumenge ens desplacem fins al terme de Quatretonda, per a fer una ruta de la má del nostre amic Xacó, on anem a visitar l'Avenc de Quatretonda, la caseta del tio Honorio, la cova dels Emboscats i finalment la fonteta de l'Avenc.

Comencem la ruta des del mateix parking, on ens dirigim primer a visitar l'Avenc de Quatretonda. Es una cova de boca circular de més de 3 m de diàmetre, en I'interior de la qual trobem un pou totalment vertical de 99 m des del que es pot accedir a tota una sèrie de pous secundaris i sales.

Continuem passant per dins d'un bosc de pi roig (rodeno) a buscar la senda que ens porta per les penyes de Benifat, veient el poble de Pinet i la serra cremada el estiu passat, a buscar el barranc de la Falaguera, on de baixada passem per la caseta del tio Honorio, on Xacó ens conta que el tio Honorio era un home que va fer molt de bé en la Guerra Civil, ja que ajudava al ferits d'un bàndol o de l'altre, fent servir les aigües medicinals que brollaven de la font de la Falaguera, uns pocs metres més avall. Tornem a pujar per agarrar el desviament que ens porta a un altra caseta, totalment en runes, on el nostre Xacó ens conta que la va fer servir la Guardi Civil en temps de posguerra. Esmorzem i continuem cap a la cova dels Emboscats, on entrem per vore-la.

De tornada passem per baix de la penya de Migdia, tornem a passar per l'Avenc de Quatretonda i pujem a vore la fonteta de l'Avenc, on soles pujen dos intrèpids senderistes per a visitar-la, ja que la resta ja no tenia ganes de caminar més... jajaja.

Ara vos deixe les fotos de la ruta

Si voleu vore la ruta al wikiloc, cliqueu ací Avenc de Quatretonda - Cova dels Emboscats