viernes, 6 de enero de 2017

El Regall del Benicadell.

Centre Excursionista d'Atzeneta

“Amics del Benicadell”

amicsdelbenicadell@hotmail.es

EL REGALL DEL BENICADELL

08 de gener de 2017

Estimats amics l´eixida será  des de “El Patronat” a les 8 hores, amb coches propis. Tornada a migdia. Poden participar-hi tots, també els no socis. L’organització no es fa responsable dels accidents que hi puguen ocórrer, excepte el que cobreix la targeta federativa.

DESTÍ : Beniarres (Alacant)
EXCURSIÓ:  EL REGALL DEL BENICADELL
Dificultat de la marxa: Mitjana-Alta.
Porteu esmorzar i aigua.

Un extracte de Rafael Cebrián al voltant del Benicadell:

"La majestuosa sierra de Benicadell se yergue con fuerza en el paisaje, coronada por su elegante cresta rocosa reconocible a grandes distancias: sus perfiles, según las distintas vertientes, son facetas de una misma montaña, que es siempre la misma y diferente. La nítida morfología amurallada del largo dorsal orientado hacia el todavía distante mar, separa con sus espadines calizos dos comarcas naturales, dos amplios valles profundamente marcados por la milenaria intervención del hombre, la Vall d’Albaida y la Foia del Comtat, a la vez que sirve a una convencional frontera provincial entre Valencia y Alicante."

Rafael Cebrián Gimeno. “Por las cumbres de la Comunidad Valenciana: 50 montañas escogidas”.

El Benicadell o Penya Cadiella, nom per la que era coneguda pels àrabs, és una de les muntanyes més boniques i elegants de tot Valencià. Amb 1.104 m d’alçària i 25 km de llargària, aquest potent anticlinal d’origen cretàcic es veu retallat per abruptes i fortes pendents. Hui pujarem pel "Regall", la pujada menys coneguda i trepitjada d’aquesta popular muntanya.

Pujarem amb el cotxe fins Beniarres. Des on sortirem en direcció lògicament cap al regall del Benicadell. Veurem davant nostre la forta pedrera per la pujarem; el camí no te pèrdua, recte i amunt sempre, flanquejat pels impressionants murallons que ens acompanyaran pràcticament fins al cim.

Un advertiment, quan arribeu a la segona rampa o dors del "Regall", que es troba a pocs metres de la cresta cimera, no hi ha que intentar accedir a ella perquè molt a prop del cim la cresta es talla de sobte i obri un buit que només es pot salvar amb l'us de cordes i material de escalada.

Per arribar al cim cal seguir l’estreta sendera què, arrimada a la part baixa de la cresta, ens durà al collet del Pouet, al qual conflueixen totes les sendes abans d’enfilar la última pujada per arribar per una senzilla i aèria cresta al cim del Benicadell.

La baixa la farem per les marjaletes i el corral de Rosa.